Kaip rasti svarbius SEO raktažodžius savo verslui?
Turinys
Jei kada nors gilinotės į klausimą „kas yra SEO?”, neabejotinai girdėjote terminą „raktažodžiai”. Tačiau kas yra raktažodžiai ir kodėl kiekvienas interneto svetainių kūrėjas ir SEO specialistas yra į juos pasinėręs? Toliau pateiktame straipsnyje siekiu paprastai ir suprantamai paaiškinti, kas yra raktažodžiai ir kaip galite rasti geriausius raktažodžius savo verslo SEO strategijai.

Kas yra SEO raktažodžiai ir kodėl jie svarbūs?
- Raktažodis iš esmės yra svarbus žodis. Optimizuojant paieškos sistemas raktiniai žodžiai yra elementai, kuriuos klientai turėtų įvesti į Google ar kitų variklių paieškos juostą (siūlyčiau atkreipti dėmesį ir į Bing, kuriuo pagrindu veikia populiarūs virtualieji asistentai).
- Panagrinėkime pavyzdį – tarkime, jog noriu rasti įmonę Vilniuje, kuri padėtų atlikti mano svetainės SEO. Todėl į Google įvedu „SEO agentūros Vilniuje”. Tai yra pagrindinė frazė ir Google, naudodama įvairius sudėtingus algoritmus, suras tinkamiausias svetaines, kurių turinyje naudojama ši frazė arba jos variantai.
- Suradę savo verslui tinkamiausius raktažodžius galite pritaikyti savo žiniatinklio (blog’o) turinį taip, kad Google paieškos variklyje užimtumėte aukštesnę vietą, kai žmonės ieško šių terminų.
Raktinių žodžių tyrimai - paprasta įžanga
Turėdami omenyje šią sąvoką, turbūt norite paklausti, kaip, po velnių, sužinoti, kokius raktažodžius naudoti? Tai svarbiausias klausimas, nuo kurio prasideda Jūsų SEO strategija.
Yra milijonai galimų raktažodžių, todėl turite susiaurinti savo pasirinkimą ir SEO strategijas įgyvendinti tik pagal pasirinktą sąrašą. Tai pasiekiama įvairiais veiksmais, įskaitant klientų supratimą ir raktinių žodžių tyrimo įrankių naudojimą.
Pirmas žingsnis - Supraskite savo klientus
Pirmiausia reikia pažvelgti į savo klientų bazę ir atsidurti jų vietoje. Ko jie tikriausiai ieškos paieškos sistemoje, kad rastų Jūsų įmonę? Kodėl jiems gali prireikti apsilankyti Jūsų svetainėje?
Tokie paprasti klausimai dažnai padeda rasti aiškius raktažodžius, kuriuos galite naudoti. Taip pat turėtumėte atsižvelgti į klientų demografinius duomenis, pavyzdžiui, amžių ir vietovę, nes tai gali turėti įtakos jų paieškos įpročiams ir naudojamiems terminams.
Suprasdami savo klientus galėsite parinkti tinkamus raktažodžius, kurių jie iš tikrųjų ieškos.
Antras žingsnis - Nustatykite realius raktinių žodžių naudojimo tikslus
Negalima tiesiog sukurti raktažodžių sąrašą ir tikėtis, kad jie veiks. Turite suprasti, ką norite pasiekti naudodami šiuos raktažodžius, todėl puiki idėja yra nustatyti SEO kampanijos tikslus.
Ar norite naudoti raktinius žodžius, kad padidintumėte bendrą svetainės lankomumą? Galbūt norite naudoti konkrečius raktažodžius, kad pritrauktumėte daugiau verslo atstovų konkrečiai Jūsų siūlomai paslaugai? Aiškiai ir tikslingai pasirinkę raktinius žodžius, jų tyrimą atliksite veiksmingiau.
Trečias žingsnis - Sukurkite atitinkamų raktinių žodžių temų sąrašą
Paprastas būdas rasti galimus raktažodžius – sudaryti temų, susijusių su Jūsų verslu ir jo produktais ir (arba) paslaugomis, sąrašą.
Tarkime, turite automobilių servisą ir siūlote įvairias paslaugas. Tai gali būti, pavyzdžiui, automobilių techninis aptarnavimas, automatinių pavarų dėžių remontas, naujų padangų montavimas ar transporto priemonių dažymas. Visi šie žodžiai yra galimų raktažodžių pagrindas, o prie jų galite tiesiog pridėti savo vietovę, pavyzdžiui, automobilių techninis aptarnavimas Kaune arba padangų montavimas Pilaitėje.
Ketvirtas žingsnis - Pagrindinių raktažodžių sąrašo parengimas
Dabar, kai turite temų, tikslų ir žinių apie klientus sąrašą, galite sukurti paprastą raktažodžių sąrašą, pagrįstą šia informacija.
Pasistenkite pasinaudoti surinkta informacija ir pagalvokite, ko dažniausiai ieško Jūsų klientai. Asmeninio požiūrio taikymas yra puiki pradžia, o vėliau galite tikslinti savo sąrašą naudodamiesi kitomis priemonėmis.
Penktas žingsnis - patikslinkite savo pasirinkimus naudodami raktinių žodžių tyrimo įrankius
Šiame žingsnyje jau galimai turėsite tinkamą raktažodžių sąrašą, tačiau galima juos dar labiau patikslinti naudodamiesi įvairiais įrankiais. IT įmonės suprato raktinių žodžių tyrimo svarbą, todėl galima pasinaudoti priemonėmis, kurios galimai palengvins darbą:
- Google Keyword Planner
- Keywordtool.io
- Semrush
- Moz Keyword Explorer
Kai kurios iš jų, pavyzdžiui, Google Keyword Planner, yra nemokamos, tačiau jų funkcijos gali būti ribotos. Kitos reikalauja prenumeratos, bet gali suteikti neįtikėtinai daug informacijos apie Jūsų klientus ir geriausius raktažodžius, pagal kuriuos galite būti iškelti į viršų.

Raskite tinkamus raktinius žodžius žiniatinklio turiniui optimizuoti
Raktažodžiai yra vienas pagrindinių faktorių, kurių dėka paieškos sistemose yra atrandami verslai, todėl labai svarbu skirti laiko tinkamam jų ištyrimui. Kai nustatysite raktinius žodžius, galėsite imtis kitų SEO veiksmų, tokių kaip SEO turinio strategijos, susijusios su jais, sukūrimas, įskaitant tinklaraščio įrašus, produktų puslapius ir net socialinės žiniasklaidos turinį.